بازاريابي هدفمند : تركيب سئو و بازاريابي محتوا
اگر شما هم موافقيد كه هدف نهايي بازاريابي جلب توجه و ايجاد علاقه است، پس تركيب سئو و بازاريابي محتوا براي بازاريابان و برندهاي كوچك كارآمد نيست. سئو همه چيز درباره ي ايجاد و ديده شدن يك برند است يا به عبارتي سئو باعث مي شود كه مشتريان سايت شما را پيدا كنند. محتواي گيرا و جذاب هم باعث مي شود آن ها روي سايت شما كليك كنند و در سايتتان بمانند.
سئو و بازاريابي محتوا، زماني كه به طور موثر و هوشمندانه با هم تركيب شوند، تبديل به يك اثر شكست ناپذير مي شوند كه تجربه و موفقيت برند شما را تعريف مي كند. دنياي ديجيتال امروز كاملا رقابتي و هميشه در حال تغيير و تحول است. بيشتر از ميليون ها سايت براي جلب توجه مصرف كنندگان امروز در حال رقابت هستند. ميليون ها محتوا جديد هر روز و هر دقيقه توليد مي شود كه شامل پست هاي وبلاگ، اينفوگرافيك ها، ويدئوها، گيف ها، آپديت رسانه هاي اجتماعي و … است.
همه ي اين كارها به اين اميد انجام مي شود كه زماني كه مردم براي خريد يك محصول يا استفاده از خدماتي به بازار مي روند، روي آن ها تاثيرگذار باشد. مشتريان به دنبال راه حلي مناسب با شرايط خودشان هستند. آن ها برندهايي را كه در چندين دستگاه ، كانال و پلت فرم متفاوت استفاده شده را پيدا مي كنند. در حقيقت ۶۶ درصد از مشتريان در طول زمان خريدشان براي تصميم گيري از بيش از يك كانال استفاده مي كنند.
براي ملاقات و تبديل تقاضاي مشتري ، برند بايد قابل ديدن ، متقاعد كننده و قابل اطمينان باشد ،كه به تجربيات شگفت انگيز مشتريان در هر لحظه بستگي دارد. محتوا كليد ساخت اين رابطه است. در واقع محتوا بايد خواننده را تشويق كند كه عميق فكر كند و احساساتش را به كار بگيرد.
همانطور كه مردم دوست دارند فكر كنند كه انتخاب آن ها بر پايه ي منطق و واقعيت هاي بنيادي است، احساسات و روانشناسي بخش مهمي از تصميم گيري هاي آنها نيز هستند. افراد تجربياتشان را به خاطر مي آورند نه متن را. به همين دليل است كه داستان ها تكرار مي شوند. ايجاد محتوا و داستان هايي كه براي مخاطبان تازگي داشته باشد ، كليد پيوند محتوا است.
محتوا و سئو يكسان هستند؟
از آن جا كه بيشتر سير خريد از طريق ديجيتال اتفاق مي افتد، برند بايد محتوايي بهينه شده و جذاب داشته باشد تا مشتريان را هر جا كه هستند جذب نمايد و براي انجام اين كار بازاريابان بايد هدفمند بهينه سازي كنند.
انواع جستجوي كاربران مي تواند به بازاريابان كمك كند كه هدفشان را بيشتر بشناسند . جستجوها معمولاً به اين سه نوع تقسيم مي شوند:
ناوبري (Navigational) : كاربران يك برند را مي شناسند و از گوگل يا موتورهاي جستجوي ديگر استفاده مي كنند تا سايت خاصي را پيدا كنند. (براي مثال مايكروسافت)
اطلاعاتي (Informational) : كاربران مي خواهند كه چيزي درباره ي يك كمپاني، محصول يا خدمات ياد بگيرند. (براي مثال هزينه ي Microsoft Word چقدر است.)
تحليلي (Transactional) : كاربران وارد يك پرس و جوي تجاري مي شوند، اين نشان مي دهد كه كاربر آماده يا تقريبا آماده است كه يك محصول يا خدمات را بخرد. ( براي مثال خريد Microsoft Office 2016 )
با تركيب سئو و بازاريابي محتوا روي يك عمل تاثير گذاشت ، بازاريابان مي توانند روي مشتريان در هر مرحله اي ف مرحله ي جستجو عبارت يا مرحله ي خريد كه هستند ، تاثير بگذارند. مطابق با تحقيقات جديد از BrightEdge بيشتر از ۹۷ درصد از بازاريابان ديجيتال در حال حاضر معتقدند كه سئو و بازاريابي محتوا به هم تركيب شده اند و مشابه هم هستند.
سئو براي كشف و پيدا كردن محتوا حياتي است. اين كشف بهتر است كه با جستجوي طبيعي شروع شود. شناسايي كلمات كليدي كه هدف تجاري را نشان مي دهند، حياتي است. با استفاده از اين داده ها بازاريابان مي توانند قصد مشتريان را بهتر درك كنند و محتوايي هوشمندانه را ايجاد و بهينه سازي .
تركيب سئو و محتوا فقط در تئوري خوب نيست. بازاريابي متقابل به بازاريابان كمك مي كند كه نرخ بازگشت سرمايه بالاتري را به دست آورند. يكپارچگي باعث افزايش نرخ تبديل، تعامل، حفظ مشتري و حمايت از نام تجاري مي شود.
بسيار مهم است بدانيد كه چه چيزي با مشتريان هم آوا مي شود و كمك مي كند كه در طول فرآيند تصميم گيري روي آن ها تاثير بگذارد. اما براي ايجاد يك محتواي هوشمندانه كه تعامل برقرار كند، بازاريابان به اطلاعات هوشمندانه اي نياز دارند. شما احتياج داريد كه درباره ي مخاطبان هدفتان آگاهي داشته باشيد . درباره ي سن آن ها، موقعيت و مكان ، علايق و عادت ها و ترجيح هاي آن ها اطلاعات كسب كنيد.
چگونه با تركيب سئو و بازاريابي محتوا هدف خود را به بازار عرضه مي كنيد؟
توسعه ي برنامه ي بهينه سازي يك محتواي قدرتمند به زمان و برنامه ريزي دقيق احتياج دارد. اما ۵ نكته مهم وجود دارد كه بازاريابان مي توانند يك پايه ي قوي را ايجاد كنند :
۱- مخاطب خود را بشناسند.
همه ي موارد يك برند كه حول يك مشتري ميچرخند مانند محصول ، تجربه و استراتژي بازاريابي. تعريف و شناخت مخاطب به بازاريابان اجازه مي دهد كه محتوايي با موضوعات جذاب و مرتبط ايجاد كنند كه مخاطبان وفادار را افزايش دهد و اهداف كسب وكار را ايجاد كند.
با اين حال تعداد قابل توجهي از برندها ، تقريبا ۸۰ درصد ، مي گويند كه مشتريانشان را نمي شناسند. برندهايي كه انگيزه ها ، نقاط ضعف ، نگراني هاي مخاطبانشان را درك مي كنند، به بهترين شكل محتواي تاثيرگذار را تنظيم و منتشر مي كنند كه مي تواند به درآمد ، رشد و پايداري آن ها در دراز مدت كمك كند.
در اين جا سه كليد اصلي براي بازاريابي هدفمند مخاطبان شما وجود دارد :
- ببينيد افراد چگونه تشويق مي شوند . بررسي كنيد كه مشتريان چگونه با محتواي شما ارتباط برقرار مي كنند. چيزهاي كه جذابيت دارند را شناسايي كنيد و نتيجه ي آن را در عمل افراد ببينيد. در صورتي كه نياز است محتوا را تنظيم و بهينه كنيد.
- درباره ي سير مراحل خريد مشتري فكر كنيد. در نظر بگيريد كه چگونه مشتريان در مراحل مختلف و در شرايط متفاوت ذهني با موضوعات مختلف محتوا در كانال ها و دستگاه ها درگير مي شوند. چگونگي تبديل و رفتار خريد مشتري را كه بين دستگاه ها حركت مي كند را درك كنيد. ( گوشي هاي هوشمند، تبلت ها و دسكتاپ ها )
- مشتري را تحليل و آناليز كنيد. چه مشترياني علاقمند يا مايل هستند كه امروز به سرعت تغيير كنند. تعامل مشتريان و برند را به طور منظم آناليز و تحليل كنيد. گوش كردن و جمع آوري ديدگاه ها براي حفظ روند و كسب تجربه ي درست لازم است.
۲- هدف داشته باشيد.
همانطور كه يك برند نيازمند هدف براي پايداري است ، محتوا نيز بايد هدف داشته باشد. هر قسمتي از محتوا را كه شما ايجاد مي كنيد بايد يك دليل براي وجود داشتن اين قسمت داشته باشيد. به طور كلي هدف محتوا اطلاع رساني، آموزش، متقاعد كردن، سرگرمي يا الهام بخشي است.
هدف را با استفاده از تركيب موارد زير هنگام توسعه استراتژي محتوا در بالاي ذهن خود نگه داريد :
– هدف ايجاد و انتشار محتوا اين است كه محتوا به يك منبع با ارزش تبديل شود و يك داستان به ياد ماندني را بيان كند. علاقمندي هاي مشتريان را به استراتژي محتوا ضميمه كنيد و فرآيند را ايجاد كنيد. همچنين اين سه مورد را به ياد داشته باشيد:
• آزمايش: انواع مختلف محتوا را آزمايش كنيد.
• تجربه: احساس مخاطبانتان را درك كنيد.
• تعامل: مخاطبان را حفظ كنيد و كاري براي اين كه آن ها دوباره برگردند انجام دهيد.
– انطباق: صداي برند بايد تقليد از صحبت هاي مشتريان باشد . اين صدا بايد در سراسر محتوا يكپارچه باشد صرف نظر از اين كه چه كسي آن را ايجاد كرده و يا كجا منتشر شده است.
– هدف: يك هدف واقع بينانه و دقيق براي محتواي خود تعيين كنيد، اين هدف مي تواند براي هدايت آگاهانه، رتبه بندي و ترافيك جستجو به صورت طبيعي، تعامل اجتماعي، تبديل يا درآمد موثر باشد.
۳- ايجاد و بهينه سازي محتوا
بعد از اين كه به مخاطبان هدف و هدف پرداختيد، قدم بعدي ايجاد و بهينه سازي محتوا است به صورتي كه محتوا به خوبي ديده شود. بهينه نكردن محتوا يعني از بين بردن و نابودي محتوا. زماني كه مردم نتوانند محتوا را پيدا كنند، مهم نيست كه محتوا چقدر عالي باشد، نمي توانند با محتوا يا برندي كه آن را ايجاد كرده ارتباط برقرار كنند.هر بخشي از محتوا هميشه مي تواند با بهينه سازي بهبود يابد، چه محتوا براي وب سايت شما باشد چه براي شبكه هاي اجتماعي يا ايميل هاي تبليغاتي باشد. به نكات زير توجه كنيد.
عنوان هاي مرتبط انتخاب كنيد: محتوا بايد مشتري محور باشد نه تجاري محور يا برند محور. موضوعات بايد بر اساس رفتارها و تمايلات تجديد نظر شوند.
از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد: زبان حرفه اي شركت را رها كنيد. زبان كاربران و مخاطبان خود را پيدا كنيد . از كلماتي استفاده كنيد كه افراد معمولا زمان جستجو محصولات يا خدمات شما از آن ها استفاده مي كنند.
برنامه ريزي محتوا براي شخص خاص و مراحل خريد : برنامه ريزي براي سير خريد مشتري كمك مي كند كه مطالب را براي موفقيت از ابتدا تنظيم كنيد.
بهينه سازي براي موبايل : بهينه سازي براي تلفن هاي همراه خيلي مهم است. برندهايي كه بهينه سازي براي گوشي هاي همراه را ناديده مي گيرند ۶۸ درصد ترافيك كمتر به دست مي آورند.
۴- كيفيت و كميت را تركيب كنيد.
خيلي از بازاريابان معتقدند كه مشتريان به راحتي در محتوايي كه ما ايجاد كرده ايم، غرق مي شوند. افراد بالغ در ايالت متحده به صورت شگفت انگيز هر روز ۱۰ ساعت و ۳۹ دقيقه از رسانه ها استفاده مي كنند. طبق Smart Insights هر دقيقه ۵۰۰ ساعت ويدئو در يوتيوپ آپلود مي شود، نزديك ۱۵۰۰۰۰ ايميل فرستاده مي شود. نزديك ۱۵۰۰ پست جديد وردپرس توليد مي شود، ۳٫۳ ميليون پست جديد فيس بوك منتشر مي شود و ۴۴۸۰۰۰ تويت هاي جديد در توييتر ظاهر مي شود.
اين باعث شده تا خيلي از بازاريابان به اين نتيجه برسند كه روي كيفيت تمركز كنند نه كميت. اين در تئوري منطقي به نظر مي رسد. پس محتواي بيشتر معمولاً به معناي محتواي بهتر نيست. مقدار زيادي محتوا در مجموع در وب وجود دارد. بر اساس گزارش Cisco تا سال ۲۰۲۰ پيش بيني مي شود كه ترافيك اينترنت جهاني تا ۲٫۳ برابر افزايش مي يابد. به هر حال، فرد معمولي تمايل ندارد كه از هر قسمت محتوا را كه در وب وجود دارد، استفاده كند. آن ها مي خواهند از محتواي هوشمندانه اي كه اختصاصي، مرتبط و مفيد است، استفاده كنند.
آيا كيفيت مهم است؟ البته! محتواي بي كيفيت، نا كارآمد است و به شما در رسيدن به هدفتان كمكي نمي كند و باعث مي شود كه شما مشتريان بالقوه ي خود را از دست بدهيد.
آيا كميت مهم است؟ بله! به طور مداوم داستان گفتن و شروع گفتگو با مشتريان از طريق محتواي به ياد ماندني و قانع كننده كمك مي كند كه برند در ذهن مشتريان بافي بماند.
۵- سنجش نتايج
آنچه كه سنجيده و دقيق نباشد، نمي تواند بهبود پيدا كند. خوشبختانه بازاريابان به داده هاي باارزش واقعي دسترسي دارند و از اين طريق مي توانند بررسي كلي از عملكرد محتوا و همچنين معيارهايي براي تعيين نرخ بازگشت سرمايه را بدست آورد.
برندها مي توانند از هر وضعيت محتوايي ياد بگيرند كه چه جايي شكست مي خورند يا كجا به اهدافشان دست پيدا مي كنند.
محتواي ناموفق (شكست محتوا) : محتواي ضعيف را با محتواي قوي مقايسه كنيد. هم خودتان اين كار را انجام دهيد هم از يك شخص ثالث بخواهيد كه اين كار را براي شما انجام دهد ، ببيند كجا كوتاهي اتفاق افتاده است. با استفاده از محتوا توجه مخاطبان را براي گرفتن ترافيك به دست آوريد. همچنين با نوشتن محتوا مي توانيد تغيير و درآمد به دست آوريد و روي مخاطبانتان تاثير بگذاريد.
محتواي موفق (پيروزي محتوا) : آن چه كه بهترين محتواي شما را برجسته ساخته است، كشف كنيد. سعي كنيد كه موفقيت را تكرار كنيد و ناهنجاري ها را به رخدادهاي منظم تر تبديل كنيد.
و نكته آخر
بهينه سازي براي به حداكثر رساندن ارزش محتوا بسيار حياتي است. مخاطبان بالقوه بايد بتوانند محتوا را پيدا كنند و محتوا بايد نتايج فروش براي كسب و كار داشته باشد . اطمينان حاصل كردن از اين كه محتواي شما مورد پسند و تاييد موتورهاي جستجو است و براي تمامي مراحل خريد بهينه سازي شده است براي موفقيت در تركيب سئو و بازاريابي محتوا ضروري است.
در صورتي كه دانش كافي براي بهينه سازي و سئو محتوا نداريد پيشنهاد ما به شما استفاده از پنل سئو محتوا سايت سئويار است كه به صورت كاملا تخصصي به سئو محتواي شما و در كنار آن آموزش بهينه سازي محتوا به شما مي پردازد.
منبع: https://seoyar.com/
- یکشنبه ۰۹ خرداد ۰۰ ۱۲:۵۶
- ۷ بازديد
- ۰ نظر