سئوي داخلي سايت

سئو داخلي سايت

 
سئو داخلي سايت (On-Page SEO) شامل مجموعه از فعاليت هايي در توليد محتوا ، بهينه سازي متاها و رعايت اصول كلي بهينه سازي در سايت مي باشد كه در بدست آوردن رتبه بالاتر در نتايج جستجوي موتورهاي جستجو موثر هستند. سئو داخلي و سئو خارجي ، هردو براي موفقيت سئو يك وب سايت لازم هستند.
 
اگر موضوع يك وب سايت "اتومبيل" باشد ، پس مطلبي مرتبط با "خريد كفش" در آن نمي توان يافت حتي اگر هزاران بك لينك هم داشته باشد. سئو و بهينه سازي داخلي سايت براي بدست آوردن رتبه بالا در كلمه كليدي مورد نظر بسيار مهم است. قبل از اين كه بر فاكتورهاي سئو خارجي سايت مانند بك لينك ها تمركز كنيد ، ابتدا بايد مطمئن شويد كه سايت شما از نظر سئو داخلي مشكلي نداشته باشد در غير اين صورت سئوي خارجي بي تاثير خواهد بود. در اين مقاله به موارد مهمي كه در سئو داخلي نقش مهمي دارند، اشاره خواهيم كرد:

 

كلمات كليدي شما بايد در عناصر مهم سايت ظاهر شده باشند .

 

چند نكته وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا مطمئن شويد كه صفحات وب سايت شما براي كلمه كليدي مورد نظر در نتايج جستجو ظاهر خواهد شد:

 

هدف قرار دادن حداكثر دو كلمه يا عبارت كليدي براي يك صفحه وب . اگر وب سايت شما مرتبط با يك كلمه كليدي باشد ، رتبه بهتري كسب خواهد كرد تا اين كه روي كلمات كليدي بسياري متمركز شده باشد.
استفاده از كلمات كليدي اصلي در عنوان صفحات وب سايت. اين كار به موتورهاي جستجو نشان مي دهد كه صفحه وب با كلمه كليدي استفاده شده در عنوان مرتبط مي باشد.
استفاده از كلمات كليدي در تگ هاي Heading در صفحات سايت. استفاده از كليدواژه هاي مهم در آدرس صفحه نيز در ارتقاي رنكينگ صفحه موثرخواهد بود. همچنين تصاوير موجود در صفحات سايت بايد شامل كلمات و عبارات كليدي مرتبط باشند.
محتوايي كه در سايت منتشر مي كنيد بايد شامل كلمه كليدي كه مي خواهيد در نتايج جستجو پيدا شود ، باشد. هدفتان از توليد محتوا كمك به بازديدكنندگان سايتتان باشد نه رضايت و جلب توجه موتورهاي جستجو.
ارتباط معنايي ميان بخش هاي مهم صفحه و بكارگيري كليدواژه هدف در آنها موجب ميشود كه خزنده هاي موتور جستجو دركلمه كليدي مرتبط با اين صفحه را به درستي شناسايي كنند.
قرار دادن كلمات كليدي در عناصر مختلف و مهم سايت از نظر سئو بسيار مهم است اما اگر از كلمات كليدي بيش از حد استفاده كنيد اين عمل به عنوان اسپم شناسايي خواهد شد.

 

گوگل بايد قادر باشد به درستي صفحات شما را ايندكس كند.

 

عناصر راهنما و هدايت كننده در سايت بايد منطقي و به راحتي قابل استفاده باشند. مسيردهي راحت و دقيق در سايت به گوگل در ايندكس درست صفحات سايت كمك مي كند :

 

لينك هاي داخلي سايت بايد شامل كلمات كليدي مرتبط با كسب و كار شما باشند. لينك سازي داخلي علاوه بر ايجاد مسيرهاي دسترسي آسان براي بازديدكنندگان، ارزش و اعتبار صفحات اصلي سايت را در ديد گوگل بالا مي برد.
ابزار آدرس دهي و راهنما مانند بخش جستجو سايت بايد درسترس و به آساني قابل استفاده باشند.
هر صفحه از سايت حداكثر با ۳ كليك از صفحه اصلي قابل دسترسي باشد.
صفحات اصلي و مهم سايت در صفحات ديگر سايت قابل دسترس باشند.
كيفيت بالاي طراحي وب سايت براي عدم سردرگمي موتور جستجو و همچنين كاربر براي گردش در سايت نيز حائز اهميت است.
صفحات وب سايت بايد با بالاترين سرعت ممكن بارگذاري شوند. حذف كدهاي اضافي، بهينه سازي تصاوير، فعال سازي حافظه كش مرورگر، فعال سازي gzip از جمله مواردي هستند كه بر زمان بارگذاري صفحه تاثيرگذارند.
هر سايت مي بايست يك نقشه سايت يا sitemap داشته باشد تا موتورهاي جستجو صفحات سايت را راحت تر بيابند و ايندكس كنند. آدرس نقشه سايت بهتر است در فايل robots.txt ذكر شود به اين دليل كه فايل robots.txt اولين جايي كه خزنده گوگل هنگام دستيابي به سايت جستجو مي كنند.
فايل robots.txt براي سايت موجود باشد. اين فايل حاوي اطلاعاتي براي موتورهاي جستجو است كه آنها را راهنمايي مي كند تا بتوانند به سايت دسترسي پيدا كرده و آن را به طور موثر ايندكس كنند.

منبع: https://seoyar.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.