زماني كه درباره ي بهبود سئو سايت تان فكر مي كنيد اولين چيزي كه به ذهنتان مي رسد چيست؟
شايد فكر كنيد براي اين كه كلمات كليدي خاص رتبه ي بهتري بگيرند ، مطالب سايت را بازنويسي كنيد، پست هاي جديد به وبلاگتان ارسال كنيد و يا اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت شما به صورت ساختار درستي دارد.
همه ي اين موارد جنبه هاي مهمي براي كسب رتبه بندي بالا در موتورهاي جستجو است. اما روش هاي ديگري هم براي بهينه سازي سايت شما وجود دارد. اگر شما رتبه ي بهتر و ترافيك بيشتري را مي خواهيد، شما نياز داريد علاوه بر اين موارد، سئو خارجي سايت تان را نيز بهبود ببخشيد. اين مقاله به شما كمك مي كند كه با راهكارهايي براي سئو خارجي سايت تان آشنا شويد .
سئو خارجي off-page SEO چيست؟
به عبارت ساده ، سئو خارجي شامل همه ي جنبه هايي از سئو مي شود كه خارج از سايت شما رخ مي دهد. شما مي توانيد فكر كنيد كه سئو خارجي مثل اعتبار شماست و شامل كارهايي مي شود كه شما انجام مي دهيد و همچنين چيزهايي كه مردم درباره ي شما مي گويند. فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، پرداختن به خدمات مشتريان و پيام هاي آنلايني كه مشتريان براي شما روي سايت هاي ديگر مي گذارند، نمونه هايي از سئو خارجي است.
خيلي از افراد فكر مي كنند كه سئو خارجي فقط لينك سازي است. درست است كه در اصل ، هدف از سئو خارجي اين است كه به كمك لينك هايي با كيفيت ترافيك را به سايتتان هدايت كنيد اما اگر شما فقط به يك استراتژي آن هم لينك سازي فكر مي كنيد، بسياري از نكات بالقوه اين موضوع را از دست خواهيد داد.
شروع سئو خارجي
به جاي اين كه تنها روي لينك ها تمركز كنيد، بهتر است كه سئو خارجي سايتتان را با كار كردن روي اعتبار، مالكيت و محبوبيتان بهبود بخشيد. به طور خلاصه، هدف شما بايد ارائه ي ارزش هاي عالي و برقراري ارتباط با افراد بيشتر تا جايي كه امكان دارد، باشد.
اين يك استراتژي بلند مدت است ، اگر شما صبر داشته باشيد، كسب و كار شما شناخته مي شود و شما در زمينه ي كاريتان متخصص شناخته خواهيد شد و در نهايت شما از سايت هاي معتبر لينك دريافت خواهيد كرد.
با توجه به آن چه كه گفته شد، دو راه اصلي براي بهبود بخشيدن به سئو خارجي وجود دارد: ارتباط با مشترياني كه هدف شما هستند و ايجاد روابط گسترده تر .
۱- ارتباط با مخاطباني كه هدف شما هستند.
تعامل با افرادي كه ممكن است به محصولات و خدمات شما نياز داشته باشند، كار هوشمندانه اي است. اين موضوع باعث مي شود كه فروش بيشتر شود و در نتيجه باعث بهبود سئو سايت شما مي شود زيرا فروش بيشتر به سايت شما ترافيك وارد مي كند. به هر حال اين مهم است كه با مردم در ارتباط باشيد. مشتريان بسيار باهوش هستند و دوست ندارند كه احساس كنند مجبور به خريد محصولات شما هستند. به جاي تمركز روي محصولاتي كه مي فروشيد ( كه محصولاتي بي كيفيت محسوب مي شوند ) ، روش هايي را پيدا كنيد و به افراد بدون اينكه در مقابل انتظاري از آن ها داشته باشيد، كمك كنيد و از اين طريق بازديدكنندگان خود را افزايش دهيد. براي مثال به ايده هاي زير توجه كنيد.
در شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد.
بدون شك شبكه هاي اجتماعي يكي از بهترين راه ها براي برقراري ارتباط با افرادي است كه ممكن است خواهان خدمات شما باشند يا به خدمات شما نياز داشته باشند. پس كشف كنيد كه مخاطبان هدف شما زمان هاي آنلاين خود را در كجا مي گذرانند و اطمينان حاصل كنيد كه شما در آن شبكه هاي اجتماعي اكانت داشته باشيد.
به طور كلي هر چقدر كه شما اكانت هاي بيشتري در شبكه هاي اجتماعي داشته باشيد بهتر است، زمان تان را در پلت فرم هاي ناشناخته كه افراد از آن استفاده نمي كنند، صرف نكنيد.
علاوه بر اين اگر منابعي براي مديريت صفحات زياد در شبكه هاي اجتماعي نداريد، در نهايت باعث مي شود كه به اعتبار شما صدمه وارد شود. بنابراين با به روز رساني مقالات در مورد كسب و كارتان، محصولات يا خدمات، كه اهميت بيشتري دارند شروع كنيد و از هر فرصتي كه به دست مي آوريد براي ارتباط برقرار كردن با مشتريان تان استفاده كنيد.
هميشه به خاطر داشته باشيد كه مردم دوست دارند بدانند كه انسانيت پشت كسب و كار مورد علاقه ي آن ها وجود دارد.
دانش خود را در فروم ها و انجمن ها به اشتراك بگذاريد.
اگر مخاطباني كه هدف شما هستند زمان خود را در فروم ها و يا انجمن ها سپري مي كنند، يك اكانت در آن جا براي خود بسازيد و شروع به پست گذاشتن كنيد. وارد مكالمات جالب شويد و به سوالات ديگران پاسخ دهيد. دقت كنيد كه نمي خواهيم فقط تعداد پست هاي شما زياد باشد بلكه هدف به دست آوردن ارزش و اعتبار است.
ذكر كردن نام يا برند كسب و كارتان در صورتي كه مربوط به سوال مي شود، خوب است. براي نمونه ممكن است داستاني درباره ي چگونگي حل يك مشكل با مشتري بگوييد. اما خدمات و محصولاتتان را عرضه نكنيد. استراتژي شما در فروم ها فقط بايد اين باشد كه اعتبار خود را به عنوان يك كارشناس در رشته ي خودتان بالا ببريد.در نتيجه در طول زمان مردم شما را مي شناسند و براي مشاوره به سمت شما مي آيند. ميليون ها آدم هستند كه اين كار را عالي انجام مي دهند.
در جستجوي فرصت براي ايجاد محتواي مفيد در خارج از سايت باشيد.
شما ممكن است بازاريابي محتوا را داخل وبلاگ خودتان انجام دهيد، اما چرا آن جا متوقف مي شويد؟ در نظر بگيريد كه انواع مختلف محتوا مانند ويدئوها، عكس ها و اينفوگرافيك ها را به بازاريابي شبكه هاي اجتماعي تان و پست هايتان در انجمن ها اضافه كنيد.
اين روزها خيلي نادر است كه اينفوگرافيك را در انجمن ها ببينيم. اما زماني كه از آن استفاده مي كنيد، خيلي برجسته است. همچنين پست گذاشتن به عنوان مهمان يك راه عالي براي بازاريابي محتوا در خارج از سايت است.
۲- ايجاد روابط گسترده تر
ايجاد روابط با مخاطباني كه هدف شما هستند براي سئو خارجي لازم است، اما كافي نيست. براي مديريت و افزايش محبوبيت خود و شروع دريافت لينك هاي با ارزش از متخصصان و كارشناسان در زمينه ي حرفه خودتان شما نيازمند برقراري ارتباط و پيوند هاي گسترده تري هستيد . در اين جا چند نكته براي برقراري روابط قوي ذكر خواهيم كرد.
پست مهمان در وبلاگ هاي ديگران
گذاشتن پست به عنوان مهمان در وبلاگ هاي ديگر يك استراتژي درست و آزموده شده براي دريافت بك لينك براي سايت تان است. اما درسته كه اين روش براي ساختن لينك كارآمد و مفيد هست اما نبايد هدف اصلي شما براي پست گذاشتن در وبلاگ هاي ديگران باشد .در عوض، به پست مهمان به عنوان راهي براي ايجاد ارتباطات جديد و كمك به افرادي كه در دايره ي خوانندگان منظم وبلاگ شما نيستند ، فكر كنيد.
زماني كه شما به عنوان مهمان پست مي نويسيد مشكلي كه وجود دارد اين است كه ممكن است شما وسوسه شويد و كميت را به كيفيت ترجيح دهيد. اما نوشتن تعداد زياد پست با كيفيت پايين در وبلاگ ها ترافيك زيادي دريافت نمي كند و واقعاً به شما كمك زيادي نمي كند و بسته به جايي كه پست را منتشر مي كنيد حتي ممكن است كه به اعتبارتان لطمه بزند.
در عوض زماني پست مهمان بگذاريد كه فكر مي كنيد چيز مفيد و با ارزشي براي گفتن داريد. يك وبلاگ كه به حضور در آن مي توانيد مفيد باشد ، انتخاب كنيد و مطمئن شويد كه ايده ي شما با مطالعه ي سبك و محتواي وبلاگي كه قصد استفاده از آن را داريد، متناسب است.
با اين وجود اگر شما روي ارتباط درست و صادقانه با ساير وبلاگ ها تمركز كنيد و هر زمان كه به عنوان مهمان پست مي نويسيد چيزهاي با ارزشي را بيان كنيد شما مي توانيد نتيجه ي بهتري را به دست آوريد و توانايي خواهيد داشت كه به زودي خودتان وبلاگ هايي با نام بزرگتر تاسيس كنيد.
نظرات خود را در وبلاگ هايي كه به طور منظم مطالعه مي كنيد ، بگذاريد.
اگر شما وبلاگ نويسان موثقي كه مفيد هستند را پيدا كرديد، اجازه دهيد آن ها بدانند! وبلاگ نويسان عاشق اين هستند كه خوانندگان كامنت هاي متفكرانه در وبلاگ بگذارند و ارسال نظر در يك پست وبلاگ يكي از آسان ترين راه ها براي ارتباط با كسي است كه شما تحسينش مي كنيد.
به ياد داشته باشيد كه براي نظر دادن در وبلاگ ها هم روش درست و هم روش غلط وجود دارد. اين جا هم بايد مانند روشي كه به عنوان مهمان پست مي گذاشتيد، عمل كنيد. يعني روي ارتباطات تمركز كنيد نه فقط نظراتتان. نظرات عمومي نگذاريد، به وب سايت يا وبلاگ خودتان لينك ندهيد و در پست هايي كه آن ها را نخوانده ايد، نظر ندهيد.
در عوض چيزي مربوط به پست آن ها بگوييد. با وبلاگ نويس با استفاده از نامش سلام و احوال پرسي كنيد و به آن ها بگوييد كه چرا اين پست را دوست داشتيد. چه چيزي در اين پست مفيد بود؟ يا چه چيزي ناراحت كننده بود؟ به آن ها بگوييد كه چطور ايده هاي آن ها را انجام داديد يا يك سوال مربوط به پست شان بپرسيد. اين وبلاگ ها مي تواند با هر موضوعي كه مورد علاقه شماست ، باشد . هنگامي كه با وبلاگ نويسان به صورت منظم ارتباط برقرار مي كنيد، شما در ذهن آنها ماندگار خواهيد شد.
به دنبال راهي براي پيوستن به متخصصان و كارشناسان در زمينه ي كاري خود باشيد.
ارسال نظرات در وبلاگ ها يك راه عالي براي ايجاد روابط است، اما تنها راه نيست. يادآوري مي كنيم، حساب هاي كاربري شما در شبكه هاي اجتماعي ساخته شده اند؟ از آن ها براي دنبال كردن پروفايل ها و اكانت هاي متخصصان و كارشناسان در زمينه ي كاري خودتان استفاده كنيد.
توييتر يك راه عالي براي دسترسي به ديگران است. اين يك راه ساده، حرفه اي و به اندازه ي كافي كوتاه است كه شما مجبور نيستيد نگران باشيد كه براي ديگران مزاحمت ايجاد كنيد.
فراموش نكنيد كه از مزاياي فرصت هاي شبكه هاي آفلاين نيز استفاده كنيد. بله درست است، تلاش هاي سئو خارجي شما حتي نياز به استفاده از اينترنت ندارد. فضاي مجازي دسترسي به ديگران را براي شما آسان مي كند. اما رويدادهايي كه در ميان مردم انفاق مي افتد مي توانند بسيار مفيد باشند زيرا شما بيشتر تمايل داريد كه به شما يادآوري شود كه در زندگي واقعي با ديگران در ارتباط هستيد.
به دنبال شركت كردن در همايش ها و ملاقات هاي جذاب باشيد. وقت خود را در جاهايي بگذرانيد كه مخاطبين هدف شما در آن جا حضور دارند و ببينيد اين كار براي شما چه نتيجه اي را به همراه دارد.
نتيجه مقاله
سئو داخلي سايت مهم است اما اين فقط نيمي از راه موفقيت است كه شما براي دستيابي به موفقيت بزرگتر پيموديد . سئو خارجي نقش خيلي زيادي در ساختن اعتبار، جذب ترافيك براي سايت شما و تشويق مخاطبان هدف براي انتخاب شما در ميان رقبايتان دارد.
بهبود سئو خارجي يك كار مداوم است. اگر سال هاست كه روي اعتبار خود كار مي كنيد و يا تازه اين كار را شروع كرده ايد، همچنان كارهاي زيادي براي برقراري ارتباط با افراد بيشتر و گسترش نام تجاري تان مي توانيد انجام دهيد.
تمركز روي كمك كردن به ديگران ، فراهم كردن اطلاعات مفيد و پرورش شبكه ي قوي از افراد هم سطح و متخصصان به همراه يك اعتبار فوق العاده به شما كمك مي كند كه يك پروفايل با لينك هايي با كيفيت بالا ايجاد كنيد كه باعث مي شود تا ترافيك بيشتري نسبت به قبل به سايت شما وارد شود.
شما كدام استراتژي سئو خارجي را مي پسنديد؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهيد.
منبع: https://seoyar.com/
- سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۰۰ ۱۸:۳۲
- ۵ بازديد
- ۰ نظر